1402-12-22 09:47
376
0
89143
در بهار قرآن و طبیعت؛

۸۰۰ طلبه مبلغ «امید و معنویت» در گلستان می‌شوند

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره به تقارن بهار قرآن و طبیعت گفت: در ماه مبارک رمضان ۸۰۰ طلبه مبلغ «امید و معنویت» در گلستان می‌شوند تا ارزش‌های دینی در جامعه را ترویج کنند.

حجت‌الاسلام عباسعلی گرزین در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما» ضمن پرداختن به فلسفه یک ماه روزه‌داری در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: روزه‌داران در ماه مهمانی خدا فقط از خوردن و آشامیدن امتناع نمی‌کنند بلکه مجال خوبی به دست می‌آورند تا کمک به نیازمندان را بیش از گذشته تمرین کنند.

وی دید و بازدید و افطاری دادن را سنت حسنه دانست و گفت: تقارن بهار قرآن و بهار طبیعت جلوه امید و آرامش را در هم می‌آمیزد اگر در این ماه بزرگ بتوانیم سنت عیدی دادن را برای کمک به فقرا و نیازمندان اختصاص دهیم.

* ترویج سنت حسنه افطاری با سفره‌های ساده و فارغ از تجمل‌گرایی

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره به اینکه جلوه‌های زیبای تلفیق سفره‌های هفت‌سین و سفره افطار و سحر بیان کرد: با پهن کردن سفره‌های ساده و فارغ از تجمل‌گرایی می‌توان سنت حسنه افطاری دادن را ترویج کرد و این نگاه بلند نباید تنها به اقوام و دوستان تعمیم داده شود بلکه نیازمندان و رهگذران هم بتوانند از این خوان نعمت بهره بگیرند.

گرزین با اشاره به اینکه به تقارن بهار قرآن و طبیعت گفت: در ماه مبارک رمضان ۸۰۰ طلبه مبلغ «امید و معنویت» در گلستان می‌شوند تا ارزش‌های دینی در جامعه را ترویج کنند.

وی با بیان اینکه ماه رمضان علاقه مردم در نوع‌دوستی و کمک به یکدیگر به اوج خود می‌رسد، توضیح داد: تلاقی ماه خدا با عید باستانی نوروز این بستر را فراهم می‌کند تا با تهیه نذورات ساده دل‌های زیادی را به دست آورد و شادی و امید را به خانواده‌های نیازمند هدیه داد.

* تقویت وحدت با ترویج سنت‌های معنوی و ملی

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان از مردم خواست تا از معنویت خاص ماه مهمانی خدا غافل نباشند، گفت: با توجه به شرایط اقتصادی که در جامعه وجود دارد بسیاری از خانواده‌های نیازمند در تهیه و خرید مایحتاج خود دچار مشکل هستند و چه زیباست که در قالب هدیه نوروزی برای آنها خود را از برکات معنوی بی‌بهره نکنیم.

گرزین با اشاره به اینکه استان گلستان به عنوان سرزمین اقوام الگوی خوبی از وحدت و همدلی مردم است، افزود: این وحدت را در انتخابات اخیر به وضوح نشان دادند به طوری که درصد مشارکت مردم استان گلستان بیش از ۵۴ درصد بود و توانستیم رتبه سوم کشوری را به دست آوریم.

وی بیان کرد: وحدت اقوام گلستان در کشور مثال زدنی است و ترویج سنت‌های معنوی و ملی می‌تواند این وحدت را تقویت کند. 

* رشد کمی و کیفی برنامه‌های رمضانی برای خودسازی

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره به همزمانی بهار قرآن و طبیعت گفت: انس با قرآن و فرایض دینی می‌تواند رابطه انسان با خدا راتقویت کند و این امر باعث امید در دل مومنان خواهد شد.

گرزین افزود: با توجه به برنامه‌های متعدد در ماه مبارک رمضان در مساجد امیدواریم که سطح برنامه‌ها علاوه بر کمیت با رشد کیفی همراه باشد تا باعث خودسازی جامعه به ویژه نسل جوان شود.

انتهای خبر

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.